K3 - Project Space

«After many wonderful years spent on an industrial area on the Maag Areal in Zurich, in 2016 K3 moved to a new home at Breitensteinstrasse 49, a former car repair garage and changed its name into - K3 Project Space office led by Clare Goodwin and Sandi Paucic. K3 continues to function as an off site office for curatorial and artist led projects.
K3 Project Space was an artist led studio and project space, located originally in the old Maag gear factory in the thriving west area of Zürich, Switzerland. There were approximately 120sqm of space in a former factory production hall. The space offered the possibility for diversity, presentation, research and production of contemporary art.
K3 project space has organized around 90 exhibitions and countless performances, discussions, concerts and many artist partys.
Since 2002 K3 has programmed a wide variety of activities including exhibitions, performances, lectures, screenings, informal meetings and other events. With our initiative we focus on contemporary art in the broadest sense.
K3 aims to encourage the discussion of contemporary art practice, providing exhibition opportunities for established and unknown artists. It also aims to establish direct relations with contemporary art practice from Switzerland and Great Britain, whilst bridging the gap with international artists.
K3 is organised by Sandi Paucic and Clare Goodwin»Quelle: www.k3zh.ch/home/k3reports.asp?report_id=92&rep..., Zugriff vom 17.12.2017
«After many years spent on the industrial area of the Maag Areal in Zurich K3 Project Space has moved to a new home at Breitenstrasse 49a, Zurich, a a former car repair garage. 'Studio K3 Office' is led by Clare Goodwin and Sandi Paucic. It continues to function as an off-site for curatorial and artist led projects.»Quelle: www.k3zh.ch/home/start.asp, Zugriff vom 07.06.2018Entsprechend seiner Bestimmung ist die archetypische K3-Ausstellung das Produkt einer Zusammenarbeit eines hiesigen und eines britischen Künstlers. Diesem Grundsatz verpflichtet ist auch das Ausstellungsformat «Handluggage», der eigentliche K3-Klassiker. Das beachtliche Programm von acht bis zehn Aus­stellungen pro Jahr runden Präsentationen mit Theorieanspruch ab. Beispiel: die «Exposing»-Reihe über die Rolle des Kurators und des Publikums im Kunst­ betrieb.
Im Herbst 2004 stiess Oliver Kielmayer zum K3-Leitungsteam. «Wir realisieren hier Projekte, die aus sich selber heraus entstehen und einfach gemacht werden müssen», so Kielmayer, der von 2000 bis 2002 das Kleine Helmhaus in Zürich lei­tete und danach für das Atelierprogramm der Stiftung Künstlerhaus Boswil ver­antwortlich war. «Einen Verkaufsanspruch haben wir nicht.» Das führe zu einer entspannten Herangehensweise, einer Leichtigkeit und Experimentierfreude, wie sie in Institutionen mit einem strengen Ausstellungsprogramm nicht ge­
geben seien.
K3 war lange eine No-Budget- Initiative. Seit 2005 decken private und öffentliche Förderbeiträge einen Teil der Kosten»Quelle: “Chronologie. Off-Space-Kunsträume”, in: Susanna Nüesch, Barbara Roth, Martin Senn (Hrsg.), Raum für Räume. Interlokal – eine Ausstellung in der Shedhalle Zürich, Zürich: Shedhalle, 2005, S. 147